zondag 21 augustus 2011

Beweging in te krijgen

Zo, ik had een goed voornemen: ik ga voortaan iedere dag bewegen.  Sommige dagen meer en sommige dagen minder (afhankelijk van wat ik aan kan, ik ben nog steeds niet opgeknapt) maar in ieder geval elke dag iets, zodat ik er aan kon wennen.

Ik ben trots om te vertellen: afgelopen week is het gelukt!!!  Lees onderstaand wat ik heb gedaan!!

Maandag: ik ging naar de sportschool en deed een lesje body balance mee.  Body balance leek me 'low impact' genoeg om mee te kunne doen.  Ik had het mis.  Ik kon nog lang niet alles meedoen!  Bijvoorbeeld niet steunen op mijn handen/armen en ook niet erg lang met mijn armen in de lucht maar ik ben toch 45 minuten bezig geweest en het was best lekker!

Dinsdag zijn Pien en ik naar de hertjes gelopen en weer terug.  We hadden allemaal fruit en groenteschillen opgespaard en de hertjes waren dolgelukkig.  Het was een stevige wandeling van een half uur.

Woensdag had ik een hele drukke dag in het revalidatiecentrum (om er weer bovenop te komen met mijn nek/schouders en armen) maar 's avonds nog even genoten van het aardige weer en een flinke strandwandeling gemaakt.

Donderdag ging ik zwemmen.  Ik kan helemaal niet veel baantjes doen helaas maar ik ben toch gegaan en het was best lekker.

Vrijdag zijn Pien en ik naar Moordrecht gefietst (en weer terug natuurlijk) omdat Pien daar naar de trimmer moet.  Goeie fietstocht en het weer was redelijk dus het was niet vervelend om te doen.

Zaterdag was het schoonfamilie-tijd.  We hebben in Ouddorp een heel stuk gefietst (met de fietsen van schoonpa en schoonma) en we hebben bramen geplukt.  Dat wil zeggen: Jaco plukte de bramen die ik aanwees en ik hobbelde met een plastic bakje blij achter hem aan (wist je dat bramen nu nog niet rijp zijn bijna?  dat blijkt pas in september te komen… wist ik helemaal niet…).

Zondag gingen we naar Amsterdam.  Van Gogh Museum gedaan en gewinkeld.  Daarbij een behoorlijk stuk gelopen.  Lopen is zowat het enige dat ik kan doen zonder dat het pijn doet (en zelfs helpt tegen de pijn in mijn schouders en nek!).

Dus zoals je leest: het was een beweeglijk weekje.  Nu is het maandag en ik ga zo maar weer naar de sportschool.  Geen body balance vandaag.  Het was eigenlijk toch een beetje te zwaar vorige week.  Vandaag gewoon een beetje cardio.

En morgen??  Morgen zien we dan wel weer.  Waarschijnlijk zelfde als vorige week: ff naar de hertjes lopen.

Ik kom eindelijk in beweging… ik ben zelf gewoon verbaasd.

LOL :)

Geen opmerkingen: